Jak zarezerwować booking i nie stracić swoich pieniędzy. Nasz sposób na zwiększenie bezpieczeństwa i nasza opinia o portalu.

Chcesz dokonać rezerwacji przez booking.com? Poznaj naszą opinię o tym portalu i dowiedz się jak dodatkowo zwiększyć swoje bezpieczeństwo podczas transakcji.

Kiedy w 1996 roku ( 23 lata temu ) w Polsce powstały sieci komórkowe Era i Plus, a Adam Małysz wygrał swój pierwszy konkurs w Pucharze Świata w skokach narciarskich, w Holandii powstał booking. Rozwijał się i rozwijał, aż dziesięć lat później (w 2006) pojawił się na dobre w naszym kraju.

Opinia o Booking.com

Już od dobrych kilku lat nie korzystamy z biur podróży, jeśli chodzi o organizacje naszych wakacji w Europie. To co jeszcze kilka lat temu było dla nas nie do pomyślenia, dzisiaj stało się standardem podczas planowania naszych wyjazdów. Świat stoi przed nami otworem, a oferty hoteli i apartamentów są mówiąc kolokwialnie dostępne od ręki na kilka klików.

Polska, Włochy, Grecja, Austria, Niemcy, Rumunia, Węgry, Chorwacja i Bułgaria. W każdym z wymienionych krajów przynajmniej jeden raz korzystaliśmy z bookingu. W Polsce byliśmy w nowo powstałych apartamentach na Mazurach (przeczytasz o nich tu). W Grecji rezerwowaliśmy hotel na nasz 2 tygodniowy pobyt (więcej tutaj). Innym razem w Rumunii szukaliśmy na szybko dostępnego miejsca na jedną noc blisko Transalpiny ( pisaliśmy o tym tutaj), a jeszcze całkiem niedawno wybraliśmy się ponownie do Toskanii rezerwując hotel przy pomocy bookingu (kliknij tu). To tylko kilka przykładów wziętych z mijającego roku.

Booking opinia
Hotel wynajęty przez nas przez Booking.com

Bardzo dobrze oceniamy booking na przestrzeni ostatnich 7 lat w których z niego korzystaliśmy. W tym okresie z ich strony nigdy nie spotkała nas jakakolwiek negatywna niespodzianka i na szczęście nie musieliśmy żałować, że dokonaliśmy transakcji właśnie u nich. Nie zawsze było różowo, mając niegdyś zatwierdzoną rezerwacje we Włoszech, właściciel obiektu anulował nam pobyt, bo rozciągał się na on na dni ferragosto (włoskie święto) i najzwyczajniej nie miał ochoty przyjmować w tym okresie gości. Ale czy to wina booking? No nie. To wina właściciela, który nie wycofał oferty z portalu. Trudno mieliśmy pecha, ale dzięki bookingowi i jego szerokiej oferty szybko znaleźliśmy alternatywę.

Pewnie sobie teraz pomyślałeś: No tak, booking im zapłacił to piszą w samych superlatywach.
Nie. Nie zapłacił. Artykuł ten powstał po to, aby Ci zwrócić uwagę co możesz zrobić, aby się w jakimś stopniu zabezpieczyć przed utratą np. swoich oszczędności, ale może i tylko po to, żeby Cię po prostu utwierdzić w tym co już wiesz.

Booking.com opinie
Nasz pokój wynajęty za pomocą Booking w Toskanii

Żyjemy w czasach w których podawanie w serwisach internetowych wrażliwych danych jakimi są dane z naszych kart kredytowych nie są niczym nadzwyczajnym. Wielu z nas to robi, płacimy za zakupy w sieci, za bilety lotnicze czy wypożyczając samochód na wakacjach. Nic dziwnego to wygodne i daje ogrom możliwości. Kij ma jednak dwa końce. Z jednej strony wspomniana wygoda oraz możliwości. Z drugiej zaś, łatwo paść ofiarą jakiegoś internetowego oszustwa i stracić pieniądze.

Często serwisy przekazują dane naszej karty firmą, aby te mogły nas obciążyć za np. usługę z której przyszło nam u nich skorzystać. Dostęp do tego otrzymuje pracownik takiej firmy i ryzyko użycia naszych danych poza dokonaną transakcją wzrasta.

Jak się przed tym ustrzec? Nie podamy Ci doskonałej recepty, ale podpowiemy Ci nasz sposób, który stosujemy podczas rezerwacji noclegów w portalu booking.com.

Opinia Booking
Pokój wynajęty przez nas w Słowenii

Pomocne są karty prepaid i jednorazowego użytku.

Karty prepaid wydawane są przez banki na życzenie posiadacza rachunku bankowego. Karty jednorazowego użytku oferuje kilka firm na rynku polskim i równie nietrudno je wyrobić. Obojętnie którą opcje wybierzesz skutek jest taki sam. Zyskujesz dodatkowe bezpieczeństwo.

Na taką kartę możemy przelać środki z naszego konta, a potem użyć jej podczas rezerwacji hotelu. Na karcie znajduje się dokładnie tyle środków ile potrzeba, aby zrealizować daną rezerwacje.

W praktyce

+ Większe bezpieczeństwo. Podajemy inny numer karty niż naszej tradycyjnej używanej na co dzień. Używamy jej jedynie do realizacji wybranych transakcji.

- Dodatkowe opłaty związane z jej wyrobieniem

- W niektórych przypadkach transakcje nie dochodzą do skutku. Przyczyną często jest terminal płatniczy.

Zadbaj o bezpieczeństwo swoich danych i zachowaj rozsądek. To podstawa.
Może podzielisz się swoim sposobem na bezpieczeństwo transakcji kartą w sieci.
Pozostaw komentarz pod artykułem. Dzięki.

Zobacz także:

Zapraszamy również do subskrybowania naszego Instagrama oraz facebooka, gdzie oprócz informacji praktycznych powiadamiamy o nowych wpisach oraz inspirujemy do podróżowania.