Limone sul Garda - Cytrynowa Riwiera

Zanim wybraliśmy się w ubiegłym roku nad największe włoskie jezioro, na myśl o Lombardii przychodził nam głównie Mediolan. Dzisiaj ten region kojarzy się nam przede wszystkim właśnie z zachodnim wybrzeżem Gardy
i położonym tutaj urokliwym miasteczkiem Limone sul Garda.

Port w Limone sul Garda, Włochy

Do Limone, bo tak w skrócie nazywaliśmy tą mieścinę, pojechaliśmy własnym samochodem. Wypoczywaliśmy niedaleko. Położonym w tej bardziej górzystej części Gardy - Tignale
Niespełna 25 km odcinek pokonaliśmy zatem szybko, napawając się po trasie malowniczymi widokami otaczających jezioro wysokich gór.

Limone sul Garda, Włochy
Na powyższych zdjęciach zobaczyć możecie główną drogę wiodącą przez Limone sul Garda. Właściwie to większość drogi wokół jeziora wygląda podobnie. Jedynie w większych miastach wzrasta ilość pasów jezdnych. Nasz samochód zostawiliśmy na piętrowym, płatnym parkingu i ruszyliśmy w nieznane.

Jezioro Garda

W pierwszej kolejności postanowiliśmy podążyć charakterystycznym turkusowym chodnikiem, który doprowadził nas na plażę w Limone. Dzień był ciepły, słoneczny, a widoki jedne z piękniejszych nad całą Gardą
Z resztą sami zobaczcie :)

Plaża w Limone sul Garda, jezioro Garda, Włochy
Plaża w Limone, choć wąska jest dosyć rozległa i w okresie w którym byliśmy (czerwiec) nie było większego kłopotu, aby znaleźć dla siebie zaciszne miejsce. Widoki, roślinność i kamieniste podłoże przypominały nam nieco odwiedzoną przed laty środkową Dalmację.

Plaża w Limone sul Garda, jezioro Garda, Włochy

Zaraz po krótkim spacerze wzdłuż plaży i zapoznaniu się z otaczającym ją terenem, postanowiliśmy skorzystać z pięknej pogody i nieco poplażować :)

Limone sul Garda, jezioro Garda, Włochy

Podczas naszego pobytu, mieliśmy zamiar pojechać w kilka różnych miejsc. Będąc jeszcze w Polsce, rozplanowaliśmy sobie kilka tras, wiodących w różnych kierunkach jeziora Garda. Prawie każdego dnia ruszaliśmy zatem w inne nowe miejsca. To duży plus podróży na własną rękę i mając do dyspozycji własny samochód. Szczegóły naszego ubiegłorocznego wyjazdu do Włoch, opisywaliśmy w poprzednim poście. Jeśli chcielibyście do niego wrócić wystarczy kliknąć tutaj.

Plaża w Limone sul Garda, jezioro Garda, Włochy

Poniżej jeszcze kilka fotografii wykonanych na plaży w Limone sul Garda :)

Włochy

W dalszej części wpisu zabieramy Was na spacer po uliczkach tego urokliwego kurortu.
Zanim to się jednak stanie poświęcimy jeszcze chwilkę samej nazwie miasteczka - Limone sul Garda. Możemy to mniej więcej przetłumaczyć w taki sposób: Cytryna nad Gardą :) i to właśnie o nią w tym regionie Lombardii chodzi. Cytrynę niegdyś sprowadzili nad Gardę franciszkańscy mnisi i to nie byle skąd, a ze słonecznej Sycylii, dając początek jej uprawie w tym regionie Włoch.

Limone sul Garda, jezioro Garda, Włochy

W uliczkach Limone pełno zatem sklepów i ozdobionych domów z motywami cytryny. W sklepach można dostać chyba wszystko, co można z niej wyprodukować :) Od nalewki po mydło.

Limone sul Garda, jezioro Garda, Włochy

Motyw cytryny przewija się w Limone sul Garda na każdym kroku :)

Limone sul Garda

Spacerując po promenadzie można trochę poczuć się jak w Niemczech, pełno tutaj turystów zza naszej zachodniej granicy. Adekwatne są tu również ceny w pobliskich barach, restauracjach. W sumie to nie ma się co dziwić, niektórzy mieszkańcy Niemiec mogą tutaj dotrzeć w niecałe 5 godzin.

Garda jezioro

W tym miejscu oprócz promenady, restauracji i sklepów znajduje się również port. Liczne firmy oferują przewóz osób drogą morską do pobliskich miasteczek, nawet tych po drugiej stronie jeziora.

jezioro Garda

Podsumowując, zdecydowanie warto przyjechać do Limone, wybierając się nad jezioro Garda. Miłośnikom górskich scenerii z całą pewnością się tutaj spodoba, a osoby lubiące leniuchować chyba nie znajdą drugiej takiej miejscowości nad całym jeziorem, która oferuje piękniejsze plaże.

Zapraszamy wkrótce na kolejne wpisy z Gardy :)

Zachęcamy również do polubienia naszych profili na facebooku i instagramie na których, znajdziecie jeszcze więcej ciekawostek oraz zdjęć o tematyce podróżniczej.

1. Niektóre widoki łudząco przypominają mi Como. Miejsce pokazane przez Was z dużą chęcią bym odwiedził. Jest dość klimatyczne :)

OdpowiedzUsuń
  2. My bylismy w okolicach Bardolino, ale chetnie bym odwiedzila i to cytrynowe miasteczko :)

3. Wow! To takie miejsce na widok którego przechodzą mnie dreszcze. Połączenie gór, wody, niezwykłej architektury, bajecznych kwiatów i do tego jeszcze motyw cytryny, którą uwielbiam. Idealnie. Miejsce wędruje do listy miejsc, które muszę kiedyś zobaczyć. Szkoda, że mieszkam w Niemczech, ale nie zaliczam się do tej grupy, którą dzieli zaledwie pięć godzin jazdy do tego miejsca :D
    Pozdrawiam i czekam na więcej, bo to okolica warta uwagi.

OdpowiedzUsuń
  4. tam pojedziemy! koniecznie! :) właśnie planujemy, żeby polecieć do Bergamo, posiedzieć tam dwa dni, wziąć auto i przejechać się właśnie nad te cudne jeziora, bo jest tam absolutnie przepięknie, co potwierdzają Wasze zdjęcia. :))
    pozdrawiam serdecznie.

5. Byłem ,widziałem zakochałem się .

OdpowiedzUsuń
  6. Byliśmy dwa razy. Do widoków dorzucić by trzeba zapachy dojrzewających cytryn i oliwek oraz smaki tutejszych potraw plus wrażenia z nad innych pobliskich jezior i gór szczytów.