Powrót do Włoch - Prolog

Przed nami kolejna wyprawa samochodowa do Włoch. Czeka nas 14 noclegów we Włoszech, 2 noclegi w Niemczech oraz 2 przeprawy promowe. Wyruszamy za południowym słońcem, głównie odpocząć i naładować akumulatory. Szczegółowy plan wraz z punktami naszej podróży znajdziecie poniżej.

Dzień 1  - Wyjazd - 1080 km
Planujemy wyjechać w okolicach 4:00 - 5:00 rano, aby dojechać wieczorem do zarezerwowanego uprzednio hotelu Ibis* w Ingolstadt. Do pokonania spory odcinek, prawie 1100 km , dobrą wiadomością jest to, że większość trasy pokonujemy autostradą.
*Nocleg rezerwowaliśmy za pomocą witryny hotelu, która znajduje się tu (klik) .

Poniżej zaznaczone odcinki naszej trasy w standardowej mapie google, którą można dowolnie oddalać i zbliżać.

Dzień 2 / Trasa Ingolstadt - Roveretto - 450km (zwiedzanie Garmisch-Partenkirchen oraz Bolzano)

Za każdym razem kiedy wybieraliśmy się tą trasą do Włoch robiliśmy sobie 1-2 h przystanek w malowniczym Garmisch-Partenkirchen. W tym czasie z reguły zwiedzaliśmy skocznie narciarską, spacerowaliśmy po łąkach czy wybieraliśmy się na lody. Tym razem mamy zamiar spędzić 1-2h w centrum tego urokliwego niemieckiego miasteczka.
Planujemy również zatrzymać się we włoskim Bolzano (niem. Bozen), po którym chcemy pospacerować 1-2 h.
Koniec trasy tego dnia zaplanowaliśmy we włoskiej miejscowości Roveretto w hotelu Ostello di Roveretto*.

*Nocleg rezerwowaliśmy za pomocą booking.com, hotel znajdziecie tutaj (klik)

Dzień 3 / Trasa Roveretto - Vada (białe plaże) - Piombinio - Portoferraio (wys.Elba) - ok. 460km

Tego dnia docieramy do miejsca docelowego naszej podróży, mianowicie do miejscowości Capoliveri na toskańskiej wyspie Elba. Na Elbie będziemy gościć przez 8 dni. W tym czasie, mamy zamiar objechać wyspę dookoła, poleniuchować, poplażować i posmakować włoskich smaków.
Po trasie zajedziemy na chwilę na białą plaże w Vadzie, mogliście o niej przeczytać już wcześniej w oddzielnym wpisie na naszym blogu (link do wpisu klik ). Czeka nas także przeprawa promowa z Piombinio na Elbę.

Dni 4-7 zwiedzanie Elby

Na Elbie wykupiliśmy pobyt w ośrodku wypoczynkowym Villagio Turistico La Valdana, link do oferty obiektu w booking --> klik . Obiekt położony jest w okolicach miejscowości Capoliveri. Na poniższych mapach zaznaczyliśmy szczegółowo najważniejsze miejsca, które mamy zamiar odwiedzić w danym dniu.
Czy tylko nam się wydaje, że wyspa z góry wygląda jak ryba :)

Zwiedzanie dzień 1 - około 30 km
Capoliveri - Spiaggia Laconella - Lacona - Margidore - Acquarilli - Norsi - Felciaio - Lido di Capoliveri - Barabarca Zuccale - Capoliveri

Zwiedzanie dzień 2 - około 80 km
Capoliveri - Spiagia San Andrea - Cala Cotoncello - Marciana - Marciana Marina - Isola Paolina - Proccio - Capoliveri

Zwiedzanie dzień 3 - około 45 km
Capoliveri - Portoferraio - Spiaggia della Padulella - Capo Bianco - Biodola - Capoliveri

Zwiedzanie dzień 4 - około 25 km
Capoliveri - Capo D'arco - Terranera - Porto Azzuro - Naregno - Capoliveri

Dzień 8-10 - Odpoczynek :)

Dzień 11 / Wykwaterowanie i powrót na ląd.
Trasa Piombinio - Pienza - Tignale (Jezioro Garda) - około 580 km

W drodze powrotnej postanowiliśmy zatrzymać się na 4 dni nad jeziorem Garda w miejscowości Tignale. Hotel w którym się zatrzymamy to Residence La Rotonda, który także rezerwowaliśmy za pomoca booking-u. Link do hotelu (klik). Nad jeziorem Garda planujemy 2 dni zwiedzania i 2 dni wypoczynku. Szczegóły poniżej.

Dzień 12-15
Jezioro Garda

Zwiedzanie jeziora Garda dzień 1 - około 120 km
Tignale - Brenzone - Malcesine - Navene - Tignale

Zwiedzanie jeziora Garda dzień 2 - około 75 km
Tignale - Torbole - Riva del Garda - Limone Sul Garda - Tignale

Dzień 16 / Trasa Tignale - Rothenburg ob der Tauber - Nohra - około 860 km

To już powrót do Polski z noclegiem w Nohra. Po drodze mamy zamiar zatrzymać się na kilka godzin w malowniczej niemieckiej miejscowości Rothenburg ob der Tauber.

Dzień 17 Trasa z Nohry do domu

Mamy nadzieję, że uda nam się zrealizować 100% naszego założonego planu, a być może trochę więcej. Spodziewajcie się zatem dużo zdjęć na naszym instagramie (klik) oraz naszym facebooku (klik), a po powrocie multum wpisów i filmów na naszym blogu.
Już dziś serdecznie zapraszamy.

Ciao :-)

1. Doskonały pomysł. Rozumiem, że plan polecacie do odgapienia. Czekam na relację. Powodzenia - szerokiej drogi.
    Pozdrawiam
    Kris

OdpowiedzUsuń
  2. Cóż mogę napisac - Zazdroszczę!!! Italię kocham całym sercem. Bliskie mi są podróże autem i takie 1100 km:) Stolicę Elby znam, jest cudna.Szerokiej drogi i wielu pięknych przygód! Pozdrawiam:)

Odpowiedzi
    1. To podobnie jak my :) Włochy skradły nasze serca i przy pierwszej okazji wracamy :) O Elbie czytaliśmy u Ciebie na blogu i fakt jest taki, że kusi, kusi swoim urokiem. Chcemy zobaczyć jak najwięcej i trochę o niej popisać :) Pozdrawiamy! :)

Usuń
  3. Ciekawy i ambitny plan. Życzę miłego wypoczynku i wielu niezapomnianych wrażeń.

OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się imponująca podróż. Życzę w 100% zrealizowania Waszego ambitnego planu:)

5. Wspaniały, ambitny plan! Trzymam kciuki, aby wyjazd się udał, a słoneczna pogoda dopisała :)
    Pozdrawiam :)

OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie, kocham Włochy! Czekam na relację i trochę zazdroszczę :)

7. Fajnie wzbogacony wpis, życzę miłej roli :)