Nasze wpisy o Chorwacji

Jeziora Plitwickie - Zwiedzanie, ceny, informacje praktyczne

Park Narodowy Jezior Plitwickich odwiedziliśmy w zeszłym roku, podczas naszych wakacji w Chorwacji. Obszar składający się z 16 jezior, które łączą się pięknymi wodospadami to obowiązkowy punkt każdego turysty wybierającego się do Chorwacji. Jesteśmy pewni, że Jeziora Plitwickie Was oczarują.
Czytaj całość...

Baska, wyspa Krk - Przegląd okolicznych plaż

Chorwacja, wyspa Krk. Zapraszamy na przegląd plaż w okolicach miejscowości Baška. Na końcu wpisu przegląd plaż dostępny jest również w wersji filmu. Czytaj całość...

Baska - wyspa Krk

Baška to typowo turystyczna wioska leżąca na południowym wybrzeżu wyspy Krk w rejonie zatoki Kvarner. Otaczają ją szare pasma górskie Velebit. Czytaj całość...

Baska Voda

Chorwacja
Makarską Riwierę zapewne zapamiętamy do końca naszego życia to miejsce dla nas szczególne i wyjątkowe, tutaj spędziliśmy naszą podróż poślubną. Wycieczka zaplanowana na kilka miesięcy przed wyjazdem. Długie godziny rozmyślania nad tym czy wybrać się na chorwacki ląd czy wyspy. Miało być w miarę tanio, długo i bajecznie. Nasz wybór padł na miejscowość Baska Voda na Makarskiej Riwierze. Czytaj całość...

Wyspy Hvar I Brac

Planując naszą podróż poślubną do Chorwacji dość długo zastanawialiśmy się co wybrać ląd czy piękne wyspy chorwackie (Hvar, Brač). Z racji tego, że była to nasza pierwsza podróż do Chorwacji postawiliśmy na środkową Dalmację. Ten region tworzy naturalny kompromis, gdyż na Hvar i Brač swobodnie mogliśmy się dostać statkami, które kilka razy dziennie odpływały z portów nadmorskich miejscowości. Czytaj całość...

Brela

Dzisiejszy wpis to kontynuacja naszego pobytu w słonecznej Chorwacji. Tym razem zabieramy Was do małej malowniczej miejscowości położonej wzdłuż Makarskiej Riwiery, Breli. To miejsce na pewno przypadnie do gustu wszystkim tym, którzy cenią sobie spokojny wypoczynek z dala od dyskotek czy głównych dróg przejazdowych.Brela sąsiaduje z Baską Vodą w której znajdował się nasz hotel, Czytaj całość...

Makarska

Makarska jest jedną z większych miejscowości turystycznych na Makarskiej Riwierze położona u stóp pięknego pasma gór Biokovo. To co najbardziej zachwyciło nas w środkowej Dalmacji to z jednej strony otaczające nas góry, a z drugiej krystalicznie czyste wody Adriatyku. Będąc w Makarskiej można odnieść wrażenie, że jest się w pełnym kolorów świecie bajki. Każdy znajdzie tutaj coś dla Czytaj całość...

Dubrownik

Do Dubrownika wyruszyliśmy autobusem o pięknym, słonecznym poranku z Baskiej Vody. Około 3 godzinna trasa zapowiadała się bardzo obiecująco, wiodła krętą asfaltową drogą położoną w górach ciągnących się wzdłuż lazurowego Adriatyku. Na brak malowniczych widoków nie mogliśmy więc narzekać. Aby dostać się doDubrownika, musieliśmy przejechać przez Bośnię i Hercegowinę, gdyż Chorwacja przedzielona jest kawałkiem terytorium innego Państwa. Czytaj całość...