Wyspa Elba - Akwarium w Marina di Campo

Będąc w ubiegłym roku na Elbie, mieliśmy okazję odwiedzić jedną z lokalnych atrakcji jaką jest akwarium w Marina di Campo. Pamiętamy ten dzień doskonale. To pogoda sprawiła, że się tutaj znaleźliśmy.
Był to dzień zaraz po przyjeździe, zmęczeni podróżą chcieliśmy poleniuchować na plaży. Niestety nic z tego nie wyszło. Od rana padało, a my nie chcąc marnować czasu na siedzenie w hotelu, postanowiliśmy wybrać się do akwarium. Tym bardziej, że nic na to nie wskazywało, aby pogoda miała się poprawić.

Marina di Campo
Acquario dell' Elba, Marina di Campo

Jest to drugie co do wielkości tego typu miejsce we Włoszech, zaraz po akwarium w Genui. Na powierzchni około 1000 m2 można odkryć florę i faunę Elby. Ciekawe ryby i stworzenia morskie zainteresują z pewnością nie tylko najmłodszych.

Mureny, rekiny, płaszczki, żółwie to wszystko spotkać można w akwarium Marina di Campo. Nam najbardziej podobał się żółw Caretta Caretta, którego od zawsze chcieliśmy spotkać w jego naturalnym środowisku.
Niestety, jak na razie nie mieliśmy jeszcze tyle szczęścia.

Koszt biletu wstępu w czerwcu 2016 roku wynosił 8 Euro za osobę dorosłą. Jeśli chodzi natomiast o parking to bezpośrednio przy akwarium znajduje się całkiem spory. Był bezpłatny.

Jak byście się zatem kiedyś zastanawiali : Co robić na Elbie kiedy pada? lub Co robić na Elbie z dziećmi?
To macie ciekawą propozycje :) Na koniec jeszcze kilka zdjęć, mieszkańców tamtejszego podwodnego świata.

Przypominamy, że do tej pory mogliście przeczytać jeszcze kilka innych wpisów dotyczących Elby.

* Elba praktyczne informacje - kliknij tu -
* Elba, miasteczko Capoliveri - kliknij tu -
* Elba, wioska z piękną plażą Sant'Andrea - kliknij tu -
* Elba, najpiękniejsze plaże cz. I - kliknij tu -
* Elba, najpiękniejsze plaże cz. II - kliknij tu -
* Elba, najpiękniejsze plaże cz. III - kliknij tu -
* Elba, Terranera niezwykły staw leżący tuż przy morzu - kliknij tu -

1. Życzę Ci abyś kiedyś zobaczyła na żywo żółwia Caretta Caretta. Wiem, jak to jest. Ja od lat marzę o zobaczeniu na żywo Dugonga i co rok wracam w miejsce, w którym jest szansa go zobaczyć. Nie poddam się, do póki tego nie zrobię :) Trzymam kciuki za Ciebie :)

OdpowiedzUsuń
  2. Ten podwodny świat wydaje się taki egzotyczny i spokojny.

3. świetne miejsce nie tylko na brzydką pogodę. ;) szalenie mnie fascynuje ten podwodny świat, mimo iż sama nurkować się boję. ;) ale podziwiać zawsze chętnie takie cuda lubię. :)
    pozdrawiam serdecznie.

OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały podwodny świat, w taki miejscu mogę chodzić godzinami i obserwować rybki i inne wodne stworzenia.
    Pozdrawiam :)

Prześlij komentarz

O nas
Cześć tu Maja i Marcin (Travelki). W 2013 roku założyliśmy blog Travelek24.pl. Jesteśmy małżeństwem uwielbiającym podróżowanie samochodem na własną rękę. Włochy, Chorwacja i Grecja to wiodące kierunki naszych wojaży. W przerwach pomiędzy planowaniem kolejnych wyjazdów zdarza się nam polecieć także w dalsze, nieco bardziej egzotyczne miejsca. Każda nasza podróż kończy się jednak w tym samym miejscu. W Olsztynie na Warmii. To właśnie jego urokami i walorami cieszymy się na co dzień.