Włochy, wyspa Elba - Najpiękniejsze plaże cz. II

Wyspa Elba i jej najpiękniejsze plaże, mamy dla Was trzyczęściowy wpis. Dzisiaj przedstawiamy drugą część,
a w niej plaże: Paolina, Aqua Vitaletta, Forno, Marciana Marina, Sant'Andrea, Cotoncello, Procchio.
Na końcu wpisu zbiór kilku linków w które polecamy zajrzeć, jeśli wybieracie się na wyspę zesłania Napoleona.

Elba
Elba, plaża Paolina
Plaża Paolina
Plaża Paolina znajduje się w północno-środkowej części wyspy. Nieduża, kameralna przypadnie do gustu wszystkim szukającym spokoju. Z głównej szosy do plaży prowadzą drewniane schody, które wiodą pośród gęstych drzew. Podczas schodzenia/wchodzenia cień mamy zatem zagwarantowany. Dno jest tu piaszczysto - kamieniste, a położony tuż przy samej plaży bar zapewni przekąski i napoje. Minusem jest brak wyznaczonego parkingu, samochody parkują jeden za drugim na dziko przy głównej szosie. Pomimo to miejsca jest niewiele, zmieści się tu dosłownie kilka aut.

Elba Włochy
Plaża Paolina, wyspa Elba
Plaża Aqua Vitaletta
Aqua Vitaletta to kolejna plaża  północnej Elby, niedaleko stolicy - Portoferraio. Plaża jest stosunkowo nieduża i położona jest w bezpośrednim sąsiedztwie sporego pola campingowego. Parkujemy tu na dziko bezpośrednio przy plaży.

Plaża Aqua Vitaletta, Elba
Plaża Forno
Plaża Forno także położona jest w północno-środkowej części Elby w bliskim sąsiedztwie z plażą Biodola (pisaliśmy o niej w cz. I). Jest to jedna z niewielu piaszczystych plaż na Elbie, dość wąska, ale za to długa na ok. 800 m. Ciężko tu dojechać samochodem, nie jest to jednak niemożliwe. Droga prowadząca do plaży przypomina raczej drogę jednokierunkową, a na jej końcu czekać was może zawód, parking mały i oblegany. My dojechaliśmy, ale miejsca parkingowego nie było :/ Wróciliśmy do głównej drogi i przyszliśmy piechotą co z lekkim bagażem w upalnym słońcu może do końca nie było przemyślane. Spacer w jedną stronę trwa około 45 min.

Plaża Forno, wyspa Elba
Plaża Marciana Marina
Do Marciany Mariny zajechaliśmy wracając z Sant'Andrea, przejeżdżając w drodze powrotnej przez tą wioskę uznaliśmy, że zajrzymy także na jej plaże. Kąpielisko znajduje się tuż przy szosie na której jest kilka wyznaczonych miejsc parkingowych. Niestety nie darmowych, są parkomaty.

Marciana Marina, wyspa Elba
Elba
Plaża Marciana Marina, wyspa Elba
Plaża Sant'Andrea
Nie mogło zabraknąć tej plaży w naszym zestawieniu, urokliwa, doskonale zorganizowana z placem zabaw dla dzieci i kilkoma barami. Poniżej znajdziecie link do postu w którym pisaliśmy szczegółowo o tym miejscu.

Plaża Sant'Andrea, wyspa Elba
Plaża Sant' Andrea, wyspa Elba
Plaża Cotoncello
Mieści się zaraz obok plaży Sant'Andrea dojdziemy do niej dróżką spacerową wiodącą po skałach oddzielających obie zatoki. Kameralnie z pięknymi widokami na skaliste wybrzeże i sąsiednią plażę.

Plaża Cotoncello, wyspa Elba
Plaża Proccio
Plażę w Proccio widzieliśmy jedynie przejeżdżając przez miejscowość o tej samej nazwie. Mimo starań nie mogliśmy znaleźć blisko miejsca parkingowego. Otoczona jest pokaźnymi ośrodkami hotelowymi, a więc bezpośredni parking zagwarantowany jest tylko dla gości hotelowych. Mimo to nie mogło zabraknąć tej plaży w naszym zestawieniu, jest piaszczysta i długa, a takich plaż na północy Elby jest niewiele.

Plaża Proccio, wyspa Elba
Przypominamy, że do tej pory mogliście przeczytać jeszcze kilka innych wpisów dotyczących Elby.
Linki poniżej:

* Elba praktyczne informacje - kliknij tu -
* Elba, miasteczko Capoliveri - kliknij tu -
* Elba, wioska z piękną plażą Sant'Andrea - kliknij tu -
* Elba, najpiękniejsze plaże cz. I - kliknij tu -

1. Świetny materiał. Myślę, że kiedyś mi się przyda do planowania podróży w tamte strony. Dzięki.
    Pozdrawiam.
    Kris

OdpowiedzUsuń
  2. jak ja kocham takie plaże. :) aż zatęskniłam za nimi, ale może uda mi się na podobnych poopalać się pod koniec miesiąca, gdy będziemy żeglować po Chorwacji. ;)
    pozdrawiam serdecznie.

3. Świetny post, super blog!
    Zazdroszczę tych wszystkich przygód :)
    Zapraszam również do mnie w odwiedziny, a tam post o muzeach w Polsce.

OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie. Wrócę do tych zdjęć za kilka dni. Ma być szaro i buro. Pozdrawiam :)

5. Pięknie, ciężko stwierdzić która najpiękniejsza :)

6. Świetnie widoki,same za siebie mówią że są warte zobaczenia ich na własne oczy.
    Podróże to coś nie do zapomnienia,ktoś kto to wymyślił powinien otrzymać medal!
    Kocham podróżować,mam za sobą nie zapomnianą podróż której poświeciłam wpis na blogu ;) Może zainteresuje zainspiruj do dalszych podróż kogokolwiek;) Pozdrawiam! Miłego dnia ;)