Korfu - grecka szmaragdowa wyspa

Korfu, wyspa jońska....tak to kolejny wpis o Grecji, a właściwie jest to już 14-sty na naszym blogu! Szczególnie w ostatnim czasie, powstało u nas całkiem sporo nowych greckich artykułów i szczerze mówiąc wrażeń było tyle, że na razie jeszcze końca Grecji nie widać:) Mamy jednak nadzieje, że podoba Wam się ten region naszego kontynentu i z przyjemnością zajrzycie z nami na zieloną wyspę Korfu!

Kerkyra, Korfu

Na Korfu udaliśmy się na 3-dniowy wypad podczas naszego pobytu w Pardze o której wspominaliśmy w poprzednich wpisach. Stwierdziliśmy, że będąc tak blisko zielonej wyspy, grzechem byłoby jej przy okazji nie zobaczyć, tym bardziej że do dyspozycji mieliśmy samochód.

Prom
Port w Igoumenitsa
Korfu
Rano pojechaliśmy do miejscowości Igoumenitsa, skąd regularnie odpływają promy na Korfu. Bez żadnej wcześniejszej rezerwacji bez trudu zakupiliśmy bilety u jednego z kilku przewoźników oferujących przeprawy promowe na Korfu. Nie sprawdzaliśmy jakoś szczególnie, który przewoźnik jest najtańszy, gdyż zależało nam na tym, aby nie tracić czasu na kilkugodzinne czekanie na prom i zakupiliśmy bilety tam gdzie wypływał prom najszybciej. Można było go łatwo znaleźć, gdyż tylko tam stała spora kolejka ludzi.

W drodze na Korfu, prom 2wayferries
Korfu, Kerkyra widok z promu
Na Korfu płynęliśmy promem 2wayferries, którego rozkład kursów można znaleźć tutaj. Koszt takiej przeprawy w jedną stronę to 40 Euro za samochód + 10 Euro os. dorosła/5 Euro dzieci. Kupując bilet od razu w obie strony, można uzyskać 25%  rabat. W naszym wypadku zapłaciliśmy 90 Euro w obie strony. Warto wspomnieć, że bilet powrotny nie jest w żadnym stopniu czasowo wiążący, a więc nie trzeba podawać konkretnego dnia czy godziny powrotu.

Korfu
Po około półtorej godzinnym rejsie, dotarliśmy do stolicy wyspy, Kerkyry. Na wyspie Korfu można odnaleźć sporo śladów różnorodnych wpływów kulturowych. Duży i nadal wyraźnie widoczny wpływ z pewnością miał okres, kiedy to Korfu była pod panowaniem Wenecjan. W szczególności widać to po architekturze starówki Kerkyry.

Każdy kto się wybiera na wakacje na wyspę Korfu powinien zaplanować przynajmniej jeden dzień na zwiedzenie Kerkyry. Miasto oferuje wiele atrakcji i ciekawych miejsc. Osobom odwiedzającym stolice Korfu samochodem, możemy polecić płatny parking w okolicy portu (3Eur/dzień) lub pozostawienie samochodu w starym terminalu promowym. W obu przypadkach, łatwo dostaniemy się w same serce starówki.

Widoczny na powyższym zdjęciu deptak Liston to ciąg arkadowych kamienic w których mieszczą się liczne kawiarnie, restauracje czy sklepiki. Spacerując po nim pomyśleliśmy, że to doskonałe miejsce na pozostawienie naszej pierwszej książki podróżniczki :) Chodzi oczywiście o akcje "Książka w podróży" w której również i my postanowiliśmy wziąć udział. Zamysł tej akcji to promocja polskiej literatury za granicami naszego kraju. Polscy podróżnicy od jakiegoś czasu pozostawiają swoje książki z dedykacjami w różnych częściach świata z nadzieją, że odnajdzie ją jakiś rodak, który skontaktuje się z właścicielem książki i opowie mu swoją historię.

Kerkyra, Korfu

Nasza "książka podróżniczka" trafiła na półkę regału z książkami w kawiarni Josephine! Ciekawe czy nadal tam jest ;)

Książka w podróży, Kawiarnia Josephine, Liston, Kerkyra
Kolejne godziny mijały, a my leniwie spacerowaliśmy po starówce Kerkyry. Bardzo przypomniała ona nam kalabryjską Tropeę o której pisaliśmy tutaj. Nie sądzicie, że te miasta są do siebie podobne?

Kerkyra, Korfu
Samą stolicę oceniamy bardzo pozytywnie i z całą pewnością warto ją zwiedzić wypoczywając na Korfu. Nie zrobiła ona na nas jednak jakiegoś oszałamiającego wrażenia, było wiele miejsc naszym zdaniem piękniejszych zarówno na samej wyspie jaki w całym regionie Epiru. W kolejnych wpisach zapraszamy w dalsze zakątki wyspy Korfu ;)

Jeśli szukasz ciekawego przewodnika po Korfu, zachęcamy Cię zabrać ten  <klik> . Jest niedrogi i w sam raz na pierwszą podróż na Korfu.

1. Ja osobiście zakochałam się w Grecji. Tegoroczne wakacje spędziłam na przepięknej wyspie Kos. :)

Jak wrócić na drogę zdrowego trybu życia? Zobacz mój nowy post :)

OdpowiedzUsuń
  2. Kochani, Korfu też zwiedzaliśmy z M. :) Będzie o tym u mnie na blogu.
    Cudowne zdjęcia. Pozdrawiam Was ciepło!

3. uwielbiam te greckie wyspy i ciągle się zastanawiam czemu nigdy się tam nie wybrała. ;) kolejne przepiękne zdjęcia, które powodują, że zatęskniłam za ciepłem i za latem, zwłaszcza w obecnych okolicznościach przyrody. ;))
    pozdrawiam serdecznie.

OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe zdjęcia! Korfu jest naprawdę piękną wyspą... pokusiłabym się o stwierdzenie, że jedną z ładniejszych greckich wysp (przynajmniej jeśli chodzi o te bardzo eksploatowane turystycznie).
    Super, że opisaliście tyle wskazówek co do podróżowania i podpowiedzi ile co kosztuje i jak taki wypad zorganizować.
    Pozdrawiam:)

OdpowiedzUsuń
  5. Na Korfu jeszcze nie byłam, ale już nie raz myślałam, aby tam polecieć. Może kiedyś..:)

6. Przepiękna wyspa, z resztą jak wszystkie greckie wysepki :)

7. Spędziłam tam całe lato, przecudna wyspa! :)

OdpowiedzUsuń
  8. Piękna wyspa, tak tydzień, no może dwa na niej... marzenia. Pozdrawiam :)

9. My w tym roku zwiedzaliśmy malutką wyspę Milos, ale zdecydowanie chcemy do Grecji wrócić ;) A do Korfu to nas zdjęciami zachęciliście ;)

10. Proszę o informację dotyczącą akcji "Książka w podróży".

Odpowiedzi
    1. Wszelkie informacje dostępne są na stronie organizatora
      ( http://ksiazkawpodrozy.com/info/ ). W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań, proszę kontaktować się bezpośrednio z Agą, która w znacznej mierze jest odpowiedzialna za projekt. Kontakt mailowy : isawpictures@gmail.com

Usuń
  11. Piękne uliczki i malownicze widoki. Nic tylko spacerować i relaksować się.. :)

OdpowiedzUsuń
  12. Z ciekawości... jak się dostaliście do Pargi? Jechaliście autem z PL?

Odpowiedzi
    1. Do samej Pargi jechaliśmy autokarem, a na miejscu wypożyczyliśmy samochód ;)

Usuń
    2. A z jakim biurem jeśli można wiedzieć ? :)

3. Funclub. Mają też w swojej ofercie sam transport :)