Środkowa Dalmacja - Makarska

Makarska jest jedną z większych miejscowości turystycznych na Makarskiej Riwierze położona u stóp pięknego pasma gór Biokovo. To co najbardziej zachwyciło nas w środkowej Dalmacji to z jednej strony otaczające nas góry, a z drugiej krystalicznie czyste wody Adriatyku. Będąc w Makarskiej można odnieść wrażenie, że jest się w pełnym kolorów świecie bajki. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie, miłośnicy pieszych wędrówek liczne szlaki górskie, osoby lubiące plażowanie wspaniałe żwirkowe plaże, a poszukujący zabawy docenią tętniące nocne życie tego miasta.

Makarska, Chorwacja
Makarska jest położona zaledwie 10 km od Baśkiej Vody, a dojazd nie stanowi większego problemu. Autobusy kursują dość często z pobliskich miejscowości. My przyjechaliśmy rano i bez problemu udało nam się wrócić do Baśkiej późnym popołudniem. Początkowo udaliśmy się na spacer po nadmorskiej promenadzie otoczonej pięknymi palmami, po czym przyszedł czas na odpoczynek, kąpiele w morzu i smaczny obiad w jednej z wielu restauracji położonych przy plaży.

Promenada w Makarskiej, okolice portu.
Port
Port w Makarskiej

Bogata oferta apartamentów do wynajęcia sprawia, że co roku to miasto odwiedzają tłumy turystów. Wybierając się do Chorwacji sami zaczeliśmy poszukiwania noclegów właśnie od Makarskiej, postawiliśmy jednak na mniejszą, spokojniejszą miejscowość Baśką Vodę.
Port
Port w Makarskiej
Makarska, Chorwacja
Plaża w Makarskiej należy raczej do zatłoczonych, na szczęście jest długa i szeroka dlatego każdy znajdzie dla siebie miejsce. Dla wielu zdecydowanym plusem tej plaży są rosnące wzdłuż niej sosny, które dają schronienie tym którym słońca już wystarczy. Na plaże warto zabrać ze sobą buty do kąpieli, ze względu na kamieniste podłoże i występujące tutaj jeżowce.

Plaża
Plaża w Makarskiej
Do Makarskiej warto zajrzeć będąc w okolicy, my z pewnością możemy to miejsce polecić na krótki jedno lub dwudniowy wypad. W naszym kolejnym wpisie, "pojedziemy z Chorwacji do Chorwacji" przez Bośnię i Hercegowinę :) Jak myślicie o jakim mieście mowa? :)

1. Chorwacja to część Europy jeszcze nie odwiedzona przeze mnie ;) Tym bardziej z ciekawością oglądam relacje.

OdpowiedzUsuń
  2. Miód dla serca te Wasze fotki, taka terapia naprawdę działa:) Pięknie tam. Pozdrawiam:)

3. Dziekujemy :) To prawda...trochę słońca choćby na zdjęciach, a na sercu cieplej się robi. Pozdrawiamy :)

4. tyle osób juz mówiło nam o tym miejscu i generalnie okolicy, ale Chorwacja nadal na nas czeka..

OdpowiedzUsuń
  5. ale tam przyjemnie, z chęcią bym się tam wybrała!

6. Wspaniałe miejsce na wakacje, zresztą jak cała Chorwacja. Piękne zdjęcia. Pozdrawiam :)

7. Jeszcze mnie tam nie zawiało, ale Wasze fotki mnie skłoniły do całkiem poważnych rozważań na temat tej, jakże malowniczej, części Chorwacji.Pozdrawiam

Odpowiedzi
    1. Miło nam, że się przyczyniliśmy do takich rozważań :) My na pewno jeszcze wrócimy do Chorwacji, ale pewnie już w inne miejsce.

Usuń
  8. Jejku, jak ślicznie! Wiedziałam, że Chorwacja jest ładna, ale nie myślałam, że ma aż tak!

OdpowiedzUsuń
  9. Zastanawiam się nad Makarską w tym roku. Korci mnie tym bardziej, że to moje nazwisko. Więc to do czegoś zobowiązuje. :D
    Warto się do Chorwacji wybrać własnym samochodem czy lepiej postawić na inne środki komunikacji?
    Zdjęcia piękne.
    Oj kusicie, kusicie widokami. :)

Odpowiedzi
    1. To faktycznie powinnaś tam pojechać :) Na pewno nie będziesz żałowała swojej decyzji. Z doświadczenia wiemy, że wyprawy samochodem to najpiękniejsze przygody. Nie jesteś uzależniona od nikogo...zatrzymujesz się kiedy i gdzie chcesz, śpisz po drodze gdzie chcesz. Na miejscu masz swój samochód i nie musisz się bawić w wypożyczanie. Pozdrawiamy! :)