Nasza wielka grecka wycieczka - wyspa Thassos

Na grecką wyspę Thassos wybraliśmy się na początku czerwca 2010 r. , udaliśmy się w tą podróż autokarem z biurem podróży SINDBAD. Długa około 40 godzinna podróż wydawała się nie mieć końca. Na Thassos jechaliśmy przez Słowację, Węgry, Serbię, Bułgarię oraz Grecję . Na końcu przeprawa z lądu na wyspę promem (miejscowość Keramoti). Thassos i Corfu są uważane za dwie zielone wyspy Grecji, na pozostałych panuję suchy klimat - bujna roślinność tej greckiej wyspy skłoniła nas do wyprawy właśnie tutaj.

Prom na wyspę Thassos,  fot. M&M travelek24.blogspot.com

Nasz pobyt na wyspie Thassos trwał 9 dni, mieszkaliśmy w 3-gwiazdkowym Hotelu Castello. Jest to rodzinny interes,a właściciele bardzo gościnni, doskonale rozmawiają po angielsku czy niemiecku. Hotel położony jest na południu wyspy Thassos w miejscowości Limenaria, około 200m od plaży. Limenaria jest drugą pod względem wielkości miejscowością na tej wyspie. Dużo atrakcji znajdziecie przy nadmorskiej promenadzie, pełno restauracji, tawern i sklepików z pamiątkami. Jest też kilka plaż, które w większości są żwirowe. Thassos jest małą wyspą, warto wypożyczyć samochód i objechać ją dookoła. Można to zrobić swobodnie w 2-3 dni, aby dotrzeć w większość miejsc. My wypożyczyliśmy małego Fiata Pandę na 3 dni za 40 Euro.Wybierając się tutaj na wczasy, warto zabrać ze sobą odpowiednie obuwie do kąpieli, ponieważ w wodzie można łatwo spotkać jeżowca lub całe kolonie jeżowców ;) .

Poniżej kilka zdjęć z przeprawy promem na Thassos i z hotelu Castello. W kolejnych postach opiszemy miejscowości oraz ciekawe miejsca, które udało nam się odwiedzić odpoczywając na urokliwej, zielonej wyspie Thassos.

Thassos, Grecja
W drodze do portu w Karamoti,  fot. M&M travelek24.blogspot.com
Prom na wyspę Thassos, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Prom na wyspę Thassos,  fot. M&M travelek24.blogspot.com
Thassos, Limenaria, Grecja
Hotel Castello, Thassos  fot. M&M travelek24.blogspot.com

Tagi: Grecja, Wyspa Thassos, Limenaria, Hotel Castello

1. Na wyspie Thassos jeszcze nie byliśmy. Ale mam nadzieję, że dotrzemy! :)

OdpowiedzUsuń
  2. Wybieramy się w sierpniu w odwiedziny na Thassos. Dzięki za info i fotki ! ;-) Pozdrawiamy z Krakowa.

Prześlij komentarz

O nas
Cześć tu Maja i Marcin (Travelki). W 2013 roku założyliśmy blog Travelek24.pl. Jesteśmy małżeństwem uwielbiającym podróżowanie samochodem na własną rękę. Włochy, Chorwacja i Grecja to wiodące kierunki naszych wojaży. W przerwach pomiędzy planowaniem kolejnych wyjazdów zdarza się nam polecieć także w dalsze, nieco bardziej egzotyczne miejsca. Każda nasza podróż kończy się jednak w tym samym miejscu. W Olsztynie na Warmii. To właśnie jego urokami i walorami cieszymy się na co dzień.