Cinque Terre w jeden dzień - Riomaggiore

Z Polski wyjechaliśmy specjalnie dzień wcześniej, aby po drodze do Tirrenii zboczyć nieco z drogi i zwiedzić malownicze miasteczka - Riomaggiore oraz Vernazze. Są to 2 z 5-ciu miasteczek Cinque Terre (pięciu ziem), czyli fragmentu Riwiery Liguryjskiej. Naprawdę warto odwiedzić te miejsca, kolorowe domki dosłownie wiszą na skałach, a widoki sprawiają że można poczuć się jak w raju.
Cinque terre tworzy pięć małych miasteczek : Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola oraz Riomaggiore. Położone są obok siebie na około 10-cio km odcinku wzdłuż skalistego wybrzeża. Droga dojazdowa do Riomaggiore i Vernazzy do łatwych nie należy, ponieważ jest wąska i bardzo kręta, a miejscami przypominała nam serpentyny znane nam z greckich wysp.

Riomaggiore, Włochy
Riomaggiore fot. M&M travelek24.blogspot.com

Pierwszym przystankiem miała być Vernazza, lecz dojazd do tej miejscowości był bardzo ograniczony ze względu na bardzo wąskie drogi i zakręty które miejscami miały 180 stopni. W końcu do Vernazzy nie dojechaliśmy, ponieważ jakieś 4 km przed tą miejscowością natrafiliśmy na znak zakazu wjazdu. Postanowiliśmy wtedy zawrócić i zapytać kogoś czy w ogóle można tam jakoś dojechać. Napotkana po drodze Pani, powiedziała nam, że mieszkańcy Vernazzy nie są przyjaźni dla tubylców, a co dopiero dla turystów. Pani powiedziała nam jeszcze, że do miasteczka tą drogą na pewno dojedziemy, ale może być kłopot z wyjazdem, ze względu na szlabany, które o różnych porach są po prostu zamykane. Zdecydowaliśmy, że to dla nas za duże ryzyko i udaliśmy się do Riomaggiore, a następnie do Manarolii.

Z Riomaggiore chcieliśmy się udać pieszo do Manarolii - drogą miłości (Via dell'Amore).
Niestety w okresie w którym byliśmy czyli we wrześniu 2013 roku ta droga była zamknięta ze względu na trwający tam remont. Pomiędzy miasteczkami Cinque Terre można poruszać się pociągiem, który kursuje dość często (co 40-60 minut), a bilet całodniowy (Cinque Terre Card) kosztuje około 10 Euro.

Nasz samochód zostawialiśmy na płatnym parkingu (ok. 2 Eur/h) przy wjeździe do Riomaggiore i udaliśmy się zwiedzić miasteczko.

Poniżej mapa Cinque Terre na której zaznaczone są jej miejscowości.

Riomaggiore, Włochy
Riomaggiore fot. M&M travelek24.blogspot.com

1. Witam.Ja planuje za rok jechać do Włoch w okolice Livorno.Za bardzo niewiem o co chodzi z tymi winietkami jeżeli chodzi o przejazd przez Austrie,czy moglibyście coś napisać na ten temat???Z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy!!!!

OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy, okolice Livorno są naprawdę super, chociaż aby zobaczyć prawdziwe Toskańskie widoki należy pojechać w okolice Sieny. Jeżeli ,chodzi o winietki to zakupiliśmy je jeszcze w Niemczech (8,30 Eur za 10-cio dniową), ale tylko z tego względu, abyśmy nie dostali mandatu, gdybyśmy przez przypadek wjechali na autostradę. Warto przejechać Austrię drogami krajowymi (które są bezpłatne) z racji pięknych widoków, ale trzeba zwrócić uwagę czy droga z Innsbrucku do Brennero w tym okresie będzie czynna. My jadąc około 20 wrzesnia widzieliśmy znak drogowy ,że droga od pazdziernika jest zamykana. Pozdrawiamy i dziękujemy za zainteresowanie naszym blogiem. M&M

Usuń
  2. Troszeczkę mnie nie było!!!W 99% moja wycieczka się uda,także na pewno jeszcze jakieś pytanko w waszym kierunku poleci!!!