Jamajka Błękitna Laguna (Blue Lagoon) w Port Antonio

Wschodnia Jamajka jest dzika i górzysta w przeciwieństwie do zachodniej części z luksusowymi hotelami w około Negril. Dla nas był to wystarczający powód, aby się tu wybrać. Obok naszego trekkingu do Rasta Campu w Górach Błękitnych, postanowiliśmy pojechać jeszcze do Port Antonio, gdzie w odległości około 10 km znajduje się Błękitna Laguna (Blue Lagoon).

Jamajka
Jamajka - Błękitna Laguna

W lagunie słona woda morska miesza się z słodkimi wodami źródeł podziemnych co w efekcie powoduje, że woda przybiera barwy wszelkich odcieni niebieskości. Nie wiadomo jak głęboko jest tu dokładnie. Jamajczyk, który kierował naszą tratwą podpłynął do miejsca, gdzie zakotwiczona była prowizoryczna boja i stwierdził, że to najgłębsze miejsce w błękitnej lagunie, które wynosi 65 metrów. Sądzić można jednak, że jest to plotka wymyślona dla turystów, aby nieco uatrakcyjnić sam spływ.

Blue Lagoon

Woda w Błękitnej Lagunie raz jest klarowna, raz mętna, zimna, a za chwilę ciepła. To wpływ właśnie mieszających się ze sobą w niej wód. Podłoże jest piaszczyste przez co miejsce zachęca do kąpieli. My swój czas spędziliśmy tutaj opływając najpierw lagunę tratwą, a później odpoczywając i kąpiąc się niedaleko znajdującego się tu baru.

Jamajka - Błękitna Laguna

Na pewno znacie film z lat 80 tych o tytule "Błękitna Laguna", gdzie dwoje nastolatków ocala z zatoniętego statku i ląduje na tropikalnej wyspie. Tak, właśnie, kilka scen filmu kręcono w tym miejscu. Dla przypomnienia zwiastun filmu poniżej :)

Blue Lagoon

Podobno przy Błękitnej Lagunie chętnie wypoczywają największe gwiazdy sceny muzycznej takie jak Beyonce, Rihanna, Shaggy. Nie wiemy czy to kolejna plotka, ale biorąc pod uwagę, że wszelka masowa turystyka zlokalizowana jest w innej części wyspy wydaje się to dość prawdopodobne. Jest cicho, ustronnie i rajsko. Niestety my oprócz garstki turystów, żadnych gwiazd nie spotkaliśmy :)

Jamajka - Błękitna Laguna

Ile kosztuje opłynięcie tratwą Błękitnej Laguny (Blue Lagoon) na Jamajce? Nie ma sprecyzowanego cennika. My zapłaciliśmy za 2 osoby 50 USD z perspektywy czasu uważamy jednak, że chyba przepłaciliśmy, podobno nie którym udało się opłynąć lagunę za 30 USD za 2 osoby.

Blue Lagoon

Bezpośrednio przy Błękitnej Lagunie można znaleźć również nocleg,  nie ma może wielkiego wyboru, bo z tego co widzieliśmy są dwa domy oferujące taką usługę, ale chyba warto skorzystać jeżeli czekałaby Was dłuższa podróż powrotna.

Pozostałe wpisy o Jamajce na naszym blogu:

Jamajka - Co zobaczyć? Informacje praktyczne, ceny
Nine Mile z wizytą u Boba Marleya
Wodospady na Jamajce: YS Falls, Konoko, Dunn's Riverfalls
Rasta Camp w Górach Błękitnych na Jamajce
Plaża Seven Mile na Jamajce

1. Ale pięknie w tej lagunie... aż by się chciało to zobaczyć na własne oczy! Pozdrawiam ciepło! :)

OdpowiedzUsuń
  2. Przeniosłabym się tam teraz zaraz.

3. niesamowite miejsce, wygląda jak prawdziwy raj. ;) aczkolwiek akurat tego filmu nie lubię. ;)
    pozdrawiam serdecznie.

OdpowiedzUsuń
  4. No to trochę daleko Was poniosło. Zazdroszczę i pozdrawiam.