Chorwacja - Hvar i Brač, niezwykle kolorowe śródziemnomorskie wyspy

Planując naszą podróż poślubną do Chorwacji dość długo zastanawialiśmy się co wybrać ląd czy piękne wyspy chorwackie (Hvar, Brač). Z racji tego, że była to nasza pierwsza podróż do Chorwacji postawiliśmy na środkową Dalmację. Ten region tworzy naturalny kompromis, gdyż na Hvar i Brač swobodnie mogliśmy się dostać statkami, które kilka razy dziennie odpływały z portów nadmorskich miejscowości. W rejs popłynęliśmy z Baskiej Vody, gdyż w tej miejscowości znajdował się nasz hotel. Jednodniowy rejs wykupiliśmy bezpośrednio w porcie, a jego koszt był dużo niższy niż oferowany u rezydenta biura podróży. Rejs ten jest dla osób które kochają morze, słońce i chcą przez chwile poczuć typowo dalmatyńską atmosferę. Podczas rejsu na obiad serwowano pyszną pieczoną rybę i dużo dobrego wina. Płynąc spokojnym morzem i delektując się wspaniałymi widokami na wybrzeże środkowej Dalmacji mieliśmy okazję i mega szczęście widzieć szalejące w Adriatyku Delfiny. :)

Złoty Róg, Bol, wyspa Brač, Chorwacja
Złoty Róg, Bol na wyspie Brač, Chorwacja, fot. M&M travelek24.blogspot.com

Wyspa Hvar także nazywana jest wyspą lawendową, ze względu na liczne pola lawendowe, których uprawa stanowi główny dochód mieszkańców. Na wyspie uprawia się również winogrona, a co za tym idzie możemy kupić na Hvar bardzo dobre lokalne wina np. białe Mekuja, Bogdanusa lub czerwone Drnekusa i Lelekusa. Dominuje tutaj skalne i kamieniste wybrzeże, więc osoby chcące popływać w spokojnym lazurowym morzu powinny zabrać ze sobą specjalne obuwie ochronne do wody. Po około dwugodzinnym rejsie, nasz statek zacumował w porcie w Jelsie, a my udaliśmy się w leniwy letni spacer po miejscowości. W oczy od razu rzuciły się nam luksusowe jachty, których w porcie i przystani było pełno. Przechadzając się po uliczkach Jelsy zjedliśmy przepyszne lody i kupiliśmy drobne upominki dla rodziny w Polsce. W sumie zobaczcie sami ;)

Wyspa Hvar, Chorwacja,
Rejs na wyspę Hvar, Chorwacja, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Wyspa Hvar, Chorwacja
Jelsa, wyspa Hvar, Chorwacja
Jelsa, wyspa Hvar, Chorwacja, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Bol - plaża Złoty Róg na wyspie Brac

Z urokliwej wyspy Hvar ruszyliśmy w drugą część naszego rejsu na wyspę Brac na której znajduje się najpiękniejsza plaża Chorwacji zwana Złotym Rogiem (Zlatni Rat). Osoby liczące na zobaczenie Rogu w całej jego okazałości musimy nieco zmartwić, gdyż cały widoczny jest jedynie z lotu ptaka:) Ciekawostką na pewno jest też to że Róg w zależności od fal i wiatrów potrafi zmienić zarówno swój kształt jak i położenie. Ze względu na wspomniane wiatry Zlatni Rat jest najbardziej znanym miejscem windsurfingowym w całej Chorwacji. Do plaży szliśmy wiodącą wzdłuż morza promenadą, która ciągnęła się od samego portu. Po drodze mijaliśmy pełno ośrodków wypoczynkowych, szkółek windsuringu oraz liczne bary z pięknym widokiem na turkusowy Adriatyk. Kilka zdjęć złotego Rogu i miejscowości Bol prezentujemy poniżej.

Bol, Wyspia Brač, Chorwacja
Bol na wyspie Brač, Chorwacja, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Złoty Róg, Bol, Wyspia Brač, Chorwacja
Złoty Róg, Bol na wyspie Brač, Chorwacja, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Środkowa Dalmacja, Chorwacja
Widok na wybrzeże środkowej Dalmacji, Chorwacja, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Baska Voda, Chorwacja
Baska Voda, Chorwacja, fot. M&M travelek24.blogspot.com

1. Witam serdecznie :-)
    Bardzo fajny wpis o Chorwacji. Jak czytam o wyspie Brac i miejscowości Bol to od razu robi mi się ciepło na serduchu :-) To miasteczko jest dla mnie bardzo wyjątkowe...
    Jeśli chcecie poczytać o moich relacjach z życia w tych stronach świata to zapraszam:
    www.polako.eu

Pozdrawia,
    Ewelina.

OdpowiedzUsuń
  2. Z ogromną przyjemnością i sentymentem wspominam podróż do Chorwacji. Pierwszy raz zatrzymaliśmy się w Makarskiej i opływaliśmy również pobliskie wyspy. Zwiedzaliśmy Dubrownik, Split, Trogir, Szybenik. Kolejnym razem wybraliśmy Rogoźnicę i okolice. Patrząc na Wasze zdjęcia od razu robi się cieplej na duszy i muszę Wam powiedzieć, że Chorwacja należy do moich ulubionych miejsc wypoczynkowych, które wkrótce muszę również opisać u siebie na blogu. Pozdrawiam i dziękuję za uroczą wycieczkę.