Tropea - perełka Kalabrii

Tropea to miasteczko usadowione na skałach znajdujące się we włoskiej Kalabrii. Podzielone jest na dwie części: górną położoną około 50 m nad poziomem morza, gdzie znajduje się stare miasto oraz dolną z przepiękną plażą i portem. Charakterystycznym miejscem Tropei jest kościół położony na wzniesieniu tuż przy plaży o nazwie Santa Maria Dell'Isola. Tropea ze względu na swoje położenie i malowniczą starówkę jest zdecydowanie najpopularniejszym miejscem turystycznym Kalabrii.

Tropea, Kalabria, Włochy
Widok na Santa Maria Dell'ISola Tropea, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com

W Tropeii byliśmy samochodem w połowie czerwca. Początkowo wjechaliśmy samochodem pod sam punkt widokowy zwany placem armatnim, gdzie szybko robiło się wąsko i baliśmy się dalej wjeżdżać tym bardziej, że włoscy kierowcy czuli się tu jak u siebie, totalnie nie zważając na nas. Każdy kto był we Włoszech wie jaki temperament mają Włosi za kierownicą :) Szybko zdecydowaliśmy zawrócić i udać się w mniej ruchliwe uliczki Tropeii. Udało nam się zostawić samochód na całkiem przestronnym parkingu, niezbyt daleko od centrum (około 400 metrów). Możemy powiedzieć, że to bezpieczne miejsce i za darmo. Zaparkowaliśmy całkiem przypadkiem przy starym cmentarzu. Nie mieliśmy pojęcia, że tak wyglądają niektóre z włoskich cmentarzy. Będąc w Toskanii nie mieliśmy okazji tego zobaczyć. Cmentarze te są wypełnione kaplicami, gdzie jest pochowane kilka  lub kilkanaście osób.

Cmentarz w Tropei, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com

Do południa spacerowaliśmy podziwiając starówkę Tropeii, znajdziecie tutaj klimatyczne restauracje, lodziarnie, sklepiki z pamiątkami i regionalnymi wyrobami. Ten region znany jest z czerwonej cebuli zwanej "Cipolle rosse" jest to słodka odmiana cebuli. Kolejnym etapem zwiedzania Tropeii były dwa punkty widokowe z których mogliśmy się cieszyć pięknym widokiem na Santa Maria Dell'Isola, cudowną plażę i Wyspy Liparyjskie.

Tropea, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com

Spacer ulicami starego miasta doprowadził nas do schodów, którymi zeszliśmy w dół prosto do plaży. Ta plaża to istny raj na ziemi, krystalicznie czysta woda od razu zachęcała do kąpieli, a piasek w południowym słońcu był już tak nagrzany, że aż parzył nas w stopy. :)

Port w Tropei, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Plaża w Tropei, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com
Tropea, Kalabria, Włochy, fot. M&M travelek24.blogspot.com

1. Bardzo ładne zdjęcia i opisy :)

OdpowiedzUsuń
  2. Byłam w Tropei 4 lata temu i byłam zachwycona. Kuchnią, widokami, ciasnymi uliczkami, limoncello, lodami tartufo z małej rodzinnej lodziarni przy morzu. Co ciekawe, mieszka tam Polka, która odkrywała przed nami tajniki włoskiej kuchni :) Świetne zdjęcia!

Odpowiedzi
    1. Dzięki. Chyba wiemy, którą lodziarnie masz na myśli😉A Polce mieszkającej w Tropeii można tylko pozazdrościć wspaniałych codziennych widoków. Pozdrawiamy

Usuń
    2. Cześć Gosia! Masz jakiś kontakt z Polka mieszkającą w Tropei? Wiesz jak się z nią skontaktować, jak ją znaleźć?��

3. Wybieram się w tym roku w okolice Tropei i z wielką przyjemnością obejrzałam Wasze zdjęcia. Czekam na kolejne relacje z podróży.

Odpowiedzi
    1. Miło nam :) Życzymy wspaniałych wakacji w Kalabrii i zapraszamy do śledzenia kolejnych wpisów. :)

Usuń
  4. właśnie 30.08 jadę do Tropei na wakacje ogłądając Wasze zdjęcia już wiem że dobrze wybrałam.Dzięki

OdpowiedzUsuń
  5. W przyszłym roku wybieram sie do Tropei, ciesze się ,że mogłam obejrzeć wasze zdjęcia i przeczytać wasze opinie. Czy mozecie podać mi namiar na wypożyczalnie samochodów w Tropei, bedę wdzieczna, pozdrawiam

Odpowiedzi
    1. Miło nam :) Jeśli chodzi o wypożyczenie samochodu w Tropei nie możemy polecić wypożyczalni, ponieważ akurat tam byliśmy własnym samochodem. Samochód, przykładowe ceny i adresy wypożyczalni możesz znaleźć na http://www.rentalcars.com/. Pozdrawiamy :)

Usuń
  6. Piękne zdjęcia! Wybieraliśmy się w tym roku do Tropeii, ale ponieważ mamy małego brzdąca (będzie miał w czerwcu 16 m-cy) i nie wiemy, jak zniósłby upały w mieście, zmieniliśmy jednak zdanie na rzecz Korfu. Może w przyszłym roku. Pozdrawiamy.

OdpowiedzUsuń
  7. Ja podczas podróży postawiłem na wypożyczalnia samochodów i muszę powiedzieć, że to naprawdę dobre rozwiązanie.

8. Byliśmy w Tropei we wrześniu 2017 i to był cudowny tydzień w przepięknym miejscu. Malutki hotelik z przemiłą obsługą i tarasem z widokiem na morze, miasto (czerwone dachówki...) i Stromboli. Pyszne jedzenie, przemili ludzie, wspaniałe morze, śliczna miejscowość :). A teraz obejrzałam Wasze zdjęcia, rozpoznałam zdecydowaną większość miejsc i się wzruszyłam...

9. Jadę do Tropei na 3 tygodniowy kurs wloskiego w czerwcu. Jakie okolice polecacie? Jakieś stateczki?
    Pozdrawiam. Małgosia

Odpowiedzi
    1. Małgosia na pewno warto wybrać się do Capo Vaticano, równie piękna plaża jest niedaleko Tropeii w Riacci. Stateczkami nie pływaliśmy, ale myślimy, że z portu da się udać w jakiś ciekawy rejs. Wyżej w komentarzu udzieliła się twoja imieniczka, która prowadzi bloga http://rodzynkisultanskie.blog.pl/ , może skontaktuj się z nią, bo posiada ona kontakt do Polki, która mieszka na miejscu. Może uda ci się z nią zobaczyć. Pozdrawiamy

Usuń
  10. W lipcu jadę na wycieczkę "Sycylia na kółkach" i jednym z miast, które będziemy zwiedzać, będzie Tropea. Widzę, że to piękna i klimatyczna miejscowość i będzie co oglądać. Mam nadzieję obejrzeć wszystkie te miejsca, która w reportażu się pojawiły. Już teraz wiem, co obejrzeć i że jest warto.

11. I’m not that much of a internet reader to be honest but your
    blogs really nice, keep it up! I'll go ahead
    and bookmark your site to come back later. Cheers

OdpowiedzUsuń
  12. WitAm, właśnie jestesmy w tropei jest super, jedynie co trochę mąci to uczucie to 30% napiwki doliczane do rachunku. No ale są wakacje �� sorki 25% 😊